I basker blå....

Nu är alla mina mössbaskrar gjorda. Det har blivit några stycken och jag fortsätter säkert i höst igen för de är verkligen eftertraktade. De är lätta o roliga att göra, bara sticka räta runt runt, öka och minska maskor. Lagom boklyssnarstickning. ;)


Den ljusblå-svarta blev så här.

image170
Den är stickad i ull/akryl/nylonblandning. Mjuk o skön..

De andra har jag samlat på en bild..

image171
Det var så soligt när jag tog bilden så färgerna kommer inte till sin rätt. De är lite mörkare, dovare i tonen.
De rosa och blå är stickade i mjukt ullgarn.

De söta muffins / bakelsemössorna blir inte tokiga alls.. nu har jag ju ingen bebis tillgänglig just nu för att visa på, men coola blir de i alla fall.
Den lila är klar

image172
Jag gjorde inte tofsen så stor och jag stickade den i stället för att göra vanlig tofs.

image173
Jag har också gjort en rosa bakelse. Den ser riktigt läcker ut..
Har som vanligt inte kunnat hålla mej från att experimentera med färger så jag började på två stycken till.

image174
Den rosa är i bomullsgarn, den turkosa i akrylgarn.
Jag har faktiskt kunnat hålla mej från att sticka tomten men jag kollar på materialet då och då.. ;)

Nää.. nu ska jag samla ihop mej, fixa lite, jobbet kallar. Idag blir det bara 4 timmars jobb.
Det är skönt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka otroligt fina muffinsmössor du stickar :)
Du har möjligtvis inte mönster på dem, som man skulle kunna få köpa en kopia av?

Jag går att nås på:
[email protected]

2013-10-16 @ 16:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?