Sommarsallad och evighetsblomma..

Jag har några orkideer som blommar då och då. Just nu är det en som verkligen är uthållig.
Den började blomma förra året i oktober/november nån gång. Håller fortfarande blommorna kvar på stängeln.
Det är helt otroligt att den kan hålla på så länge..


Den måste verkligen trivas på sin plats..



Dagens lunch blev en sallad på potatis, tomater fetaost mm. Den blev jättesmaskig.
Med egenhändigt bubblat vatten, prinskorv i salladen och ett par riskakor till blev jag mätt och belåten.
Sen blev det stickning och boklyssnande på balkongen. Började på Bodströms bok Rymmaren, men den gillade jag inte så jag ska gå över till en Mankellbok; Kinesen..


Den stickning som för tillfället är i mina händer är en gul Fether & Fan-hätta.
Tänkte göra några stycken i olika färger.


Har en bakelsemössa som jag tar några varv på då och då.. Den ligger i tv-soffan.
Har kommit på att jag har stickningar liggande på lite olika ställen. Då slipper man släpa runt på en överallt.. ;)

M. och Findus var ute och gick i skogen igår..


Visst ser det härligt ut. Lite mycke mygg bara..


Nyfiken katt i gräs.

På väg hem stötte de på en avsågad trädkubb. Den var M. bara tvungen att fota.


Den liknade en avsågad kvinnotorso.. he he.. den var lite kul...

Kommentarer
Postat av: vnikka

Fina bilder du har tagit! :)

2008-06-29 @ 21:30:27
URL: http://vnikka.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahaha!!! Den va kul den träbiten! Mysiga sommarbilder :-)

2008-07-16 @ 10:09:56
URL: http://venividivisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?