Marknader är mötesplatser.

Jag träffade en del gamla bekanta när jag gick runt på marknaden.
Jag handlade inte mycke, det var mest färgglada kläder, ballonger, godis och leksaker i stånden.
Tyvärr såg jag bara ett par riktiga hantverkare.
Så det blev lite godis och av en skolklass köpte jag sockerkaka och en blåbärspaj. Roligt att se hur glada de blir när man stannar framför dem och köper nåt hemmagjort smaskens.. Det smakade väldigt bra också!


Sockerkakan hann ta slut innan jag fick fram kameran.. ;)




De här Peruanska männen sjöng och spelade så fint.
Jag stod kvar en stund och lyssnade till dem.

Titti såg jag inte till så det fick bli en tur hem till henne.. ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Så kul att göra andra glada. Särskilt barn. =)

gott med hembakat.. längesen jag gjorde ngt nu... =/

2008-10-14 @ 00:19:46
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?