Snart har jag en hel tomtearmé...

Jag har varvat handledsvärmare med Gnomeproduktion.
Den senaste veckan och nu i helgen har jag stickat och sytt ihop, tvättat och stoppat en del tomtar. I det här inlägget visas det mesta av dem.


Mössorna är de flesta röda. Jag har fått en del beställningar och några av dem vill ha traditionellt röda luvor.


Det här är de som är ihopsydda så långt. Det fattas skägg, luvor och små näsor. Skäggen har jag inte stickat än. Men det går så snabbt att sticka så det gör jag sist av allt.


Några halvfärdiga kroppar.


Här ligger ben och armar som stoppade korvar. :)
Jag har några som just nu ligger på tork, och några inte ihopsydda.


Jag har också fixat några påsar som ska vara i botten på kroppen. Det är ett jobb som jag drar mej för att göra.
Man ska klippa en rundel och väga varje påse. Men man kommer på små knep så det går lättare.. ;)

Nu ska jag åka till modern och vi ska smaska på köpemat.. Pizza, kebabrulle, kinamat eller nåt annat gottis.. ;)
Ha´de!

Kommentarer
Postat av: Eva

I bland är det gott med köpemat....

vi har en film om tomtar o troll,den är säkert 20år gammal,men där säger ett av trollen när han ser massor av tomtar " kolla ! Morsan en hel Tomte armé"

visst är påsarna tråkiga att göra,men jag väger dom inte.

Ha det gott !

2008-10-19 @ 15:49:45
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: vnikka

När jag tänker efter kanske jag skulle få ta och köpa några och ge bort. Skicka till Rs farmor och till Rs mamma och lite så.?? :)

2008-10-20 @ 11:19:57
URL: http://vnikka.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej hopp !

Är du duktig på blommor ? ta o kika in på min blogg får du se ett konstigt exemplar..........



Hälsningar från Jämtland !

2008-10-22 @ 23:44:36
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?