Ännu en beställning damp ner i brevinkastet..

Det var från Annica som driver  www.garntrollet.com
Hon är väldigt trevlig och bra att handla av.
Där kan man beställa bla strumpstickor i bambu som är 13 cm långa.. dessa är perfekta när jag stickar Gnomer.
Jag tycker de vanliga stickorna är alldeles för långa och halkar ibland ur när man har få maskor på stickorna.



Passar även när kroppen ska göras..

Håller som synes på med en mörkblå tomtekropp. Vet inte riktigt än vilken färg skor o vantar ska ha..
Men det visar sej sen..


Hon har även korta vanliga stickor. De här är ca 20 cm långa.



De små händerna är prydnader som man kan sätta fast på sitt färdigstickade arbete.
Det står  "hand made" på dem..
Allt detta hade anlänt när jag kom hem från Småland i måndags.

Kommentarer
Postat av: Eva

Dom korta stickorna är superbra,använder dom jag oxå

Vist är det kul att få paket,även om man beställt

det själv.



Kram

2008-09-10 @ 19:59:36
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Elisabeth, det är fina saker du fått hem! Jag har också beställt...är det en sjukdom kanske? Som bara drabbar folk som stickar? Nåja, de biverkningar kan man leva med :-)

Ha en trevlig helg!

Anna

2008-09-13 @ 09:25:37
URL: http://nyckelharpanna.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?