Jag har inte legat på latsidan..

Mitt barnbarn är allt lite kall om halsen, så då blev jag inspirerad till att sticka halsvärmare..
Först ut var en stickad i Naturana, ett garn med en ull/alpackablandning..
Mjuk och gosig tyckte jag.


Den är stickad efter ett mönster som jag fått av urmodern. Jag har modifierat det lite. Det ska vara knappar fram, men jag sydde ihop den och gjorde nervikt krage..


Så såg jag en krage på en bloggsida, kommer inte ihåg var just nu, men hon hade hittat mönstret på Annas Garndrömmar.
Den var superrolig att sticka och det gick fort undan. Den blev jag klar med idag.


Den är stickad i 2 trådar Wendy Baby DK. Det blev tjockt och snabbstickat.
Jag lyssnar på bok samtidigt och på så sätt känns det som jag stickar in historien i arbetet.. :)

Jag har rotat runt lite bland mina garner och gamla ufo´n som samlats och fick tag på ett par små strumpor som nästan var klara. Halva foten saknades. Dem ska jag förbarma mej över. Så vips, snart har C ett par strumpisar!


Sisu Fantasi heter garnet som jag använder till dem. Jag stickar resår ner på ovansidan av foten. Tycker de sitter väldigt bra runt foten då.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den vita blev jättefin, vi får ta med den, helgen 24-25 när vi kommer igen. :)

Han skulle ju vilja ha en halsduk också ;). Bara en helt vanlig, kanske lite randig?

2009-01-09 @ 16:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?