Idag ringde jag 112 alarmering..

När jag skulle åka till jobbet vid ca 13.30 såg jag gråsvart rök välla ut ur en ventil till vänster om porten. Sprang ner och kikade in i källaren och där var det rökfyllt. Jag ringde då 112 och talade om som det var och det blev ett himla pådrag till slut.

Det konstaterades att nån satt fyr på 3 ställen nere i förråd och matkällare i källargången i  huslängan. De spärrade av sju trappuppgångar och vi  fick inte gå upp i lägenheterna. När elden var släkt kunde jag ge mej iväg till jobbet lite motvilligt, men allt var ju under kontroll. (Kåren var kvar en bra stund under kvällen. Efter att jag kommit hem såg jag sista bilen åka vid ca 23.45) edit: Kåren stod på vakt hela natten..


Jag hade mobilen i högsta hugg och fick med en bild på eländet..

När jag kom hem sent nu ikväll kollade jag och mitt förråd var brandskadat.. :_((.
Som tur var hade det inte fått ordentligt fäste.. men allt genomvått sotigt och slickat av lågor....
Telefonen funkar inte och det är störningar i TV och bredbandsleveransen.

Trist, nu ska alla förråd tömmas för sanering.. Vilket tråkigt jobb....

Edit: Det var mest skum i förrådet, inte så farligt som jag först befarat..

Kommentarer
Postat av: sunna

Vilken himla tur ni hade ändå, man kan ju inte låta bli att säga,-tänk om osv. Du det där winerbrödet, sitter här och längtar efter att få åka hem och äta frukost och sova och så kommer en bild på något så smaskigt.

Ha en bra dag

2009-03-11 @ 06:29:37
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com
Postat av: Veronicas Ateljé

Ojdå! Tur att du ringde då, annars kanske inte nån sett det och allt blivit totalförstört!! Behöver du hjälp? Vi kan komma i helgen, eller redan på fredag så får korven vara ledig. Karln är därborta i trakterna redan, och ska åka hem på fredag.

2009-03-11 @ 09:25:41
URL: http://veronicasatelje.blogspot.com
Postat av: Eva

Vilken tur att du upptäckte det i tid....

Men det är ett himla jobb att tömma förråd där man sparar allt,det ska väl deklareras för försäkringen oxå.

Jag är iaf glad att det gick bra o att du har ditt hem och dej själv kvar

Kram !

2009-03-12 @ 19:53:11
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: urmor

Jo jag har funderat på det jag oxå !

sen nått litet "mys-djur " t barnen,ska se vad jag hittar på svanska ler

Hoppas förrådsrensningen går bra !



Trevlig Helg Kram !

2009-03-13 @ 13:03:28
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?