Snöstorm och shopping..

Vad är det som gör att man trotsar en svettig förkylning och snöstorm som piskar i ansiktet så fort man sticker ut näsan!!??
Jo.. garnförrådet måste fyllas på.. ;) Trallala lala..

Nää, så här var det; Jag var tvungen att besöka apoteket för inköp av slemlösande hosttabletter..


Har nu haft hosta i 2 nätter så jag knappt sovit nåt. För att inte tala om mina stackars grannar som måste höra mitt oväsen.. Nu är det åtgärdat.

Sen så igår när räkningarna skulle betalas funkade inte bankdosan. Slut på batteriet. Jaja.. den var ju sen tidernas begynnelse också, med trasiga och lösa tryckpluppar på sifferknapparna, så den behövde bytas ut.. Alltså var jag tvungen till det idag.. Också fixat.

När jag ändå var halvvägs så kunde jag ju ta en snabbtur till Tittis´. Ska ju sticka några viktiga saker så det måste göras idag. Alltså handla garn till det..


Kom hem med den här kassen med innehåll av lite reagarner, kataloger och det viktiga garnet.. Så nu är jag nöjd..
Kände mej faktiskt nästan lite friskare också.. i alla fall mycket lyckligare. Satt med ett lyckligt smil i ansiktet hela vägen hem.. Säjer som Urmodern: Tur jag hade öron som var ivägen.........

Jag har tänkt att sticka den här av det turkosa fabelgarnet.


Kommentarer
Postat av: Eva

den tröjan blir nog super fin i det turkosa fabelg.

tossorna blev ju jättesöta.

har fixat det jag skulle till dej i dag,men det kommer nog inte i väg med Posten förrän sö el må.

Tänk att ni har snöstorm , vi har natt kallt -15

mej jättefina dagar,dagsmeja !

om inte dina tab. funkar på hostan ska du få en läkare att skriva ut ocillana-Etyfin

"skit"-bra, att ta till natten.



Krya på dej !

2009-03-27 @ 16:04:14
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Musse

He he.. Tänk att lite färgat snöre kan göra en människa lycklig :-) iofs kan gågra droppar regn i min digitala regnmätare göra mej glad..

2009-03-27 @ 16:47:21
Postat av: Musse

Stava kan jag inte heller :-(

2009-03-27 @ 16:48:50
Postat av: Veronicas Ateljé

Haha, Musse han är roligt han!

Var det någon poncho på bilden, såg inte så bra?

Jobbigt med hostan, Caesar hade en liten sväng, men den gick över fort. Men halva gänget av ungarna på dagis är hemma och sjuka. Caesar är pigg och fräsch nu :).



Är du hemma helgen den 18-19 april?

2009-03-27 @ 19:36:05
URL: http://veronicasatelje.blogspot.com
Postat av: sunna

Den blir kanon i turkos, tyvärr måste jag hålla igen lite på garninköpen, har en hel del om jag ska vara ärlig, men det är ju så kul... Ha det bra

2009-03-27 @ 20:50:39
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com
Postat av: kicki

Tror den kommer bli kanonfin i turkost.

Krya på dig

2009-03-28 @ 11:42:33
URL: http://mullegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?