Semester - stickning...

Jaa, nu har banne mej även jag semester. Skönt ska ni veta..
Så här såg vädret ut på förmiddagen..


Sedan dess har det hunnit mulna på, bli mörka moln, regna en skvätt för att just nu vara ganska likt som på bilden.. he he.. Det går snabbt undan.

Det gör det även med tomten. Nåja.. det är ihopsyningen kvar. jag började förståss på en till direkt efter att den första blev klar.
Den blir en hel del större plus att jag tovar de delarna lite grann. Den blir så mycke tätare då och stoppningen lyser inte igenom.
Här är Gnome #1


Stickorna har jag trätt dit för att märka ut var armar och ben ska sättas fast.
Tror jag läste nånstans att de mätt ut så var öronen på en elefant skulle sitta.

Tog fasta på det här.
Då slipper man sitta o måtta o prova och krångla.. :)



Mössan är så söt tycker jag.
För att få till den lilla knixen på toppen så använder man hårsprej.. ;)


Ungefär så här kommer det se ut när Gnome #1 är klar...

Kommer bli ett antal såna här gjorda under semestern tror jag..
Ska i alla fall göra delarna, sen sy ihop och så i efterhand. Har ju lite sticktid på vår sem. tripp som ska gå till Jämtland och sen Norge.. :))

Kommentarer
Postat av: Annika

Såååå otroligt söt Tomte!!!! Jättefin...man nästan längtar till jul nu ju =)))))nästan....



Jag har alldeles nyss hemkommen från en trevlig Göteborgsvistelse och riktigt slutkörd! Men på ett härligt vis. Hoppas att du får njuta riktigt mkt av sol och stickning nu på din semester!



Kram Annika

2008-07-13 @ 00:15:53
URL: http://absolutgarn.blogspot.com
Postat av: Sara

Vilken superfin tomte!!! Den skulle passa på min öppna spis. Finns de att köpa/Ska du sälja? :-)

2008-07-16 @ 10:09:01
URL: http://venividivisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?