Bland alligatorer, isbjörnar, elefanter och muffinsbakelser..

Jag tyckte inte jag hade så mycket att göra ( ) så jag beställde ett mönster från Morehouse Farm.
Det är den gulliga Baby Alligatorn.. Jag beställde den genom Love Knitting.se
En onlinebutik som jag hittade på Stickamera.
Där finns massor med bra och nyttiga länkar..
 

Har förstås börjat på den också som synes..
Jag ska nog göra några stycken i olika färger så småningom..


Beställde även två mönster från Ysolda.
Det är gosedjur som stickas utan en enda söm att sy ihop. Ska bli intressant att se hur det går till.



Kunde inte motstå den söta isbjörnen och elefanten..

Blir att sticka dem senare för muffinsbakelsemössorna upptar min sticktid nu.
Har kommit en bit på väg men de saknar det röda bäret. Tänkte sticka dit det i efterhand på alla muffinsen.





Den rosa och turkosa är nu klar. Den här modellen går väldigt snabbt att sticka och man kan variera färger i det oändliga.. Kolla ett urval!..



Blåvitt är mysigt ihop..



... liksom rosavitt...


...gult...


och en brungrön mixade jag också ihop...


Annars så har jag nätt och jämt klarat mej från varslet på jobbet. Ett antal skulle sägas upp men efter dagar av förhandlingar så stod det klart att jag var bland de som fick vara kvar.. Puh det var svettiga och nervösa veckor..
Så nu kan man börja leva och fungera som vanligt igen.. *L*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?