En tomte har fått ett nytt hem.. ( A new home for a Gnome )

Gnome # 5 eller som han blev döpt till; Eliz har sett dagens ljus och blev omedelbart adopterad av M's syster Britt.

This Gnome was adopted by M´s sister and is called Eliz



Hans skägg är som synes helvitt och långhårigt.. Han är väl omhändertagen och får absolut ett bra hem.

His beard is all white. I´m sure he will get a nice and loving home.



Findus fick bekanta sej lite med honom innan han flyttade..

Before he moved he had to meet and play with Findus the cat for a while..


På begäran av en av mina bloggläsare ska jag visa upp två av skäggarnerna jag använder.

One of my bloggreader is wondering what yarn I use for the gnomes beards.
Hi Lori, this is for you...

I will here show you two of the yarns.


This is Schachenmayrs' Brazilia Lungo in color black/white.
 It is s
uper-long eyelash yarn.


The second is Wendy Racy Lady, also extra long eyelash yarn.

Why don´t you  have a blog on your own. Yoy have made so many  beautiful and nice things you can show..
Have a good day..




Kommentarer
Postat av: Lori

Thanks M. for the names of the long eyelash yarn you used on the gnomes. I'm always on the outlook for other brands of long eyelash since much of the Sirdar Foxy has been discontinued.

As for a blog, well, I'm mulling that one over. Plus, Findus is a cutie and so is his rider :)



Lori

2008-08-09 @ 23:33:53
Postat av: Eva i Jämtland

Villken Gó knul C ser ut att vara !

slutar aldrig att beundra dina Tomtar....dom é så

fina så....hoppas jag kan få till något som ser ut som en Tomte,jag oxå ler



Ha de så gott !

2008-08-10 @ 14:20:11
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja du ! det ser ut att dröja med tomtetillverningen

Har oxå hittat det andra mönstret som jag var så säker på att Järbogarn hadde ! det var Yll&Tyll

som hade den beskrivningen.

Jag krockde med en Älg i Höstas och den 28 /8 ska jag få träffa en "stockholmsläkare" ortoped ang mitt H-pekfinger.Det ska opereras men jag vet inte när,Jag har glassplitter i leden samt att leden blev flyttad en bit.

Tur man kan sticka iaf.Har nog skrivit om detta i bloggen .

Ha det så gott från ett Jämtland med spöregn

2008-08-11 @ 13:29:26
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?