Sommarbesök i semesterns sista vecka..

I tisdags var vi till Ullared för en shoppingdag.. Det hade även halva Sverige tänkt sej verkade det som när vi anlände.
Det var stört omöjligt att hitta parkering så jag och M´s syster hoppade ur bilen och till sist hittade han en plats långt ute på en extra-extra parkering.

Det var även superlång kö till insläpp, men det bara fräste till så var vi inne. Och vi handlade så gott det gick i all trängsel. he he.. men det var en lyckad dag i alla fall Men sent kom vi hem och sött somnade vi.


Vi kom hem med 5 kassar.

Vi har haft dottern och hennes familj på besök några dar.. Det var mysigt att träffa Caesar igen, han har allt blivit lite större sen jag såg honom irl senast.
För att riktigt semestra så gjorde vi ett besök på Astrid Lindgrens värld en dag.. Vi hade verkligen tur med vädret.. Inte en droppe regn föll..


Vi åkte saltkråke-äventyret, kön var ganska lång och resan var kort,men välgjord. Rekommenderas.


C sprang runt och lekte bland alla grejer. Här är det Emils gård som besöks.


Man behöver ju mätta magen lite ibland. Det gjorde vi i Törnrosadalen.

          
Bullerbyhusen och även andra små hus var spännande att kika in och öppna dörrar till.


Det gick även att sitta inne i dem..
 Det var en härlig dag för oss alla..


Det puzzlades en del mellan varven. Han är så duktig med puzzel och bokstäver och siffror.


Så blev det då hemfärd igår och då ska ju dörren förstås öppnas själv..

Tack för ett mycket trevligt besök..

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh va kul att shoppa loss i Ullared!! Där är jag i snitt 2 ggr per år och har för första gången i livet brytit min fina vana - i år! Men jag ska nog ta mig en tur dig snart - visst är det kul??



Hoppas att du mår gott och har riktigt mycket stickning på gång =)

Kram Annika

2008-08-14 @ 01:14:10
URL: http://absolutgarn.blogspot.com/
Postat av: Linda

Fina besökare du har haft =). Såg ut som att ni hade det jättemysigt.

Måste ju ta mina småttingar till Astrid Lindgrens värld.. om inte annat för att jag vill. hehe. =)

2008-08-21 @ 22:38:24
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?