Utflykt till Kalmar o Öland.

I lördags åkte vi ner till Kalmar för M skulle till Clas Olssons där. Jag stickade i bilen ner dit och även på hemvägen. Jag blev klar med den blå dragspelsmössan och hann börja på en rosa/svart dito..

Vi kikade runt lite i affärer, bla. en sväng in på Ullcentrums lilla butik. Mycket fint fanns det där. Köpte inget där för jag har kvar garn från i somras, jag handlade när vi var på Öland.

image149
Såna här konstiga träd växte i strandparken. De är häftigt klippta undertill. Jag vet inte vilken sorts träd det är.
Vi strosade runt där nere o plåtade lite..

image150
Kalmar slott är så fint. I somras var vi på guidad tur där inne, det var väldigt trevligt.
Nu kollade vi bara på håll.

image151
Ett gäng kanadagäss underhöll oss en stund. men fy vad de bajsar!! Man fick verkligen kolla så man inte trampade i en korv..

När vi ändå var därneråt så tog vi en tur över till Öland

image152

image153
Vid färjestaden höll en vindsurfare på att brottas med vinden.. Han gjorde lite konster och vi stod där och kollade en stund.

image154

Vi tog en tur neråt och hamnade i Mörbylånga där vi gick in på Kajutan och åtnjöt en god Plankstek.. Mums

image155
Där skulle senare på kvällen serveras 70 plankstekar till ett gäng motorcyklister.

Vi susade sen hemåt och såg massor med rapsfält, väderkvarnar och ett alvar..

image156

image157

image158

Det var en mysig endagsutflykt.

Kommentarer
Postat av: vnikka

Slår lätt min helg som bestod av jobb och sjuk fis :S

2008-05-21 @ 02:13:42
URL: http://vnikka.blogg.se
Postat av: Strumpstickan

Så vackra bilder!

2008-05-21 @ 13:09:33
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?