En blå sjal..

Det är vad jag håller på med just nu.. Så småvirkar jag på diverse saker emellanåt också. Jag kan ju inte bara hålla mej till en sak. Det blir lite omväxling att pyssla med olika saker. Sjalen stickas på stora stickor och lingarn.




Stickor nr 7 i M&K lingarn i en supersnygg blå färg. Tjusigt, tjusigt..


Bläddrade runt bland mina inlägg idag och kunde se att jag inte bloggat om den gröna bebiskoftan.
Den är klar sen länge och han har fått den också. Fast nu har det ju varit så varmt så inga koftor behövts. Samt att han växer lavinartat så den kanske blir lite liten när det är dags för varmare kläder..

Man får väl knåpa ihop lite mer till hösten..



Har som vanligt inte hållit mej bara till ett mönster. Jag har mixtrat och räknat och blandat flera beskrivningar..

Nu ska jag åka till IKEA och köpa lite mer genomskinliga plastbackar.. Jag håller på och rensar i mina köksskåp och backarna är ypperliga att packa porslin och sånt i också.

I morron ska vi på Antik och Samlarmässan i Askersund.. Kul.. kanske man kan få nåt nytt (gammalt) att ställa i skåpen.. ;)
Det blåser halv storm ute.. Uppehåll, men känns som det skulle kunna bli ruskväder snart. Bäst att ila medans det är någorlunda väder..

Ha de bra på er! :))

Kommentarer
Postat av: Eva

så fin koftan blev.hoppas krabaten hinner anv. den

nån gång iaf.

Jag var på Loppis i går o köpte växtfärgat ullgarn

har väl tängt göra nån Gnom framöver.......



Kramelikram !

2009-07-31 @ 17:35:07
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?