Så härligt man kan ha det..

Jaa, en semestervecka går fort men vi har haft det så skönt och varit ute på olika spännande tripper. Vi har även tagit det lugnt vid stugan emellan varven..

Jag har knåpat ihop min Röda flicka, som jag kallar Rödluvan.. :)


Hon blev så mysig. Jag virkade en liten väska istället för blomma, som hon har lite snyggt hängande på höften.



Nu håller jag på att färdigställa den Lila flickan och hon kommer säkerligen med i nästa inlägg.




Här sitter en vit kanin och trånar efter en spettekaka som vi köpte nere i Smygehuk häromdan.
Jag hade delarna färdigvirkade med mej. Bara att stoppa och sy ihop den.. Lite pillerjobb, men den blev bra.




I Smygehuk kollade vi också lite på lokala konstverk.


Klart man måste äta nån slags fisk när man är där, så vi smorde kråset med stekt sill som de säjer därnere. ( vi kallar det strömming) Till det potatissallad och en god sås med rödlök.




Vi hann också med Glimmingehus..



Och Ale Stenar.
Ställen som man bör kolla när man ändå är i närheten..
Vi hann också kolla några antikhandlare-loppisar.

I Simrishamn, mitt inne i stan såg jag dessa stickgrafittis. Var ju tvungen att plåta dem..


En stupränna som verkligen inte fryser.. Den var så snygg.




Lite in på gården såg jag en stickad papegoja. Och under en ekorre tror jag.
Kollade på nätet och såg att hon heter Clarry Jönsson. Hon klär in lyktstolpar och diverse saker i stickgrafittin i staden.




I dag var vi en sväng in till Malmö. Handlade lite antikt, och kollade på Turning Torso förstås.. ;)
Sen smaskade vi god fisk på ett 50-talsinspirerat ställe.

I morron bär det av hemåt. Bäst att krypa till kojs nu, vi ska ju upp tidigt, städa och checka ut och lång väg hem..

Natti natti..

Kommentarer
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Vilka roliga bilder! Jag vill kommentera allihopa, men jag lite trött för det just nu. Flickan blev jättefin i rött o vitt. Nu måste jag stupa i säng innan jag sommar sittandes här framför datorn.

2009-07-05 @ 00:57:15
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Sunna

Underbara bilder, verkar varit en toppenvecka

2009-07-06 @ 16:13:02
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?