Handarbete, värme och bad i havet.

Jag ligger inte på latsidan när det gäller virkning. Det går bara lite mindre fort och segare.. Jag passar på lite medan vi är ute o kör. På motorvägar o så då förstås. Annars har man ju fullt upp med att kika sej omkring. Det är ju så fint och mysigt här nere. Lite annorlunda än vad man är van vid.


En liten lila flicka är snart klar. Håller på med en likadan röd.


Virkar också lila tårtor. Två stycken såna är klara. Måste bara fota dem.
I skuggan under träden vid stugan är det perfekt att sitta o virka.. ;) Härligt svalkande, det som stör lite är doften av tång ibland. Men man vänjer sej ju vid det.

Vi var  på Sofiero igår och kikade i den häftiga slottsparken. För att inte tala om blomster trädgården där.. Den var fin..




I Höganäs var vi inne på Iittala Outlet och jag köpte ännu en Marimekkoskål och två Mon Amietallrikar till mina muggar.






I Ängelholm kikade vi  på loppisar och där köpte jag 20 nystan vitt och naturfärgat garn för 90 spänn. Inte dumt alls. Vi har fått lite pippi på loppisar och passar på så fort vi ser nån. Jag fyndade även en Rosa Ljung ytterkruka för 20 kr.






En lång och fin sandstrand och varmt i vattnet inbjöd förstås till ett dopp i havet vid Råbocka. Eller kanske det heter Ängelholms havsbad.. Inte säker där.




Vi fortsatte över Hallandsåsen och njöt av utsikt och fika vid en härlig servering vid Cafe Utsikten. Hembakta läckerheter som Räksmörgås med hemlagad majonnäs och till dessert en mumsig hallonkaka.
En toppendag enligt oss.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?