Lite nostalgi..

Var hos Modern förra helgen och hjälpte henne att röja lite grejer och göra en urgallring. Städade och fejade så det stod härliga till..
Efteråt bjöd hon ut mej på mat. Vi hade det mysigt.

Hittade hos henne ett par foton som jag hade " ramat " in. Virkade och stärkta i sockervatten. De är från 80-talet när mina barn var små.






Här sitter grabben framför prylen han gillade mest just då.
Videobandspelaren som han kunde utan och innan. En gång kunde vi inte ladda in bandet, kollade och i luckan låg en knäckebrödsskiva.. ;)



Här ligger lillasyster Charmtrollet med snyggaste sammetsklänningen. Hon leker med nåt som man kanske kan kalla dåtidens babygym. En stång med prylar uppspänd på spjälsängen. ;))


Kommentarer
Postat av: Veronicas Ateljé

Dom där gillade jag att smaka på ;)

2009-10-17 @ 22:31:05
URL: http://veronicasatelje.blogspot.com
Postat av: ianyckelpiga

Mycket fina ramar. Tack för fin kommentar, det värmer.

man kan alltsá anvánda sockerstärkelse pá färgat garn. Har inte vágat prova, tänkte att sockret skulle synas.

2009-10-18 @ 14:01:13
Postat av: Eva

nostalgi....en så grej hade min älste oxå !

riktiga sötnosar på fotona och jag tycker mej känna igen barnbarnen,det finns likheter.

Glöggen smakade super.Och hostmedicinen Theracough funkar faktiskt. köpte ett natur preparat SINOVA som jag oxå kan rekomendera,det är bra för besvär i bihålorna. i dag börjar jag känna lukter...hahahah!

Ha det gott !

2009-10-20 @ 13:08:13
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Jättesöta ramar och barn! =o)

2009-10-24 @ 00:35:07
URL: http://smyckasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?