Helgens frukter..

Helgens bravader bestod av ett 80-års kalas med mycke firande och ätande av god smörgåstårta. Kaffe och tårta på det gjorde att fredagen avslutades med att vi jäste ikapp i soffan.. :)

Vi gjorde en resa till Vetlanda - Eksjö på lördagen. Lite loppisletande och god mat på restaurang kan ta en hel dag.. ;)

M´s päronträd är fulla av frukter. jag fick för mej att inkokta päron skulle bli söndagsdessert.
Stod så och skalade och kokade päron i sockerlag medan M klippte gräset.


En del av päronen.


Här puttrar de sej så söta i sockerlagen..



Här ligger de mjuka och läckra. bara väntar på att bli uppätna..
gott...



Kommentarer
Postat av: Veronicas Ateljé

Mumsigt värre :)

2009-09-15 @ 11:15:12
URL: http://veronicasatelje.blogspot.com
Postat av: Eva

Åh vad jag växte när jag läste din komentar,är lite stolt måste erkännas,just för att jag fick den klar och det inte blev ett UFO....ler!

vet du vad min blomma heter ?

det riktigt vattnas i munnen när jag ser Päronen

mumms fillibabba !

Ja du Lillgubben växer så det knakar och är en riktig Papegoja.....och svordommar det kan han

just nu är allt "fy fan"...hm !

I dag har jag plockat 15l Lingon nu på fm

så nu är det tråkiga kvar...rensning !

Vi har +27gr o en klarblå himmel i dag

Jämtland står i vacker skrud med andra ord !



Kram !

2009-09-15 @ 12:55:49
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?