Det virkas en del också..

Av det bruna mysiga sockgarnet fick jag för mej att jag skulle göra en sjal. Blev lite sugen på att virka ett mönster från Drops Design. Det skulle virkas med tjockare garn och flera färger, men eftersom garnet är flerfärgat så tyckte jag att det räckte med det.

 

Dubbelstolpar med en luftmaska emellan. Lätt som en plätt.. ;)

 

Visst blir det härligt mönster på den. I skrivande stund har jag virkat 30 varv. Det går ganska fort fram. Såklart att varven kommer bli långa mot slutet, men det fårr man ta då.

Så har jag virkat några hjärtan. Jag tänkte göra några stycken. Få se vad jag hittar på med dem.. ;)

Mönstret är suveränt och är så bra nedtecknat av Stjernfall som gjort det.

 

 

Så här ser det ut när man virkat ihop de båda kullarna på hjärtat.

 

Jag har varit kattvakt i helgen och fick då lite virkhjälp.

 

Måste bara visa ett par av moderns orkideer som blommar just nu. Den här lila är så härlig.

 

Hon har flera som blommar så fint, men de här hade flest blommor..


Kommentarer
Postat av: Sunna

Här lyser flitens lampa vill jag mena, sjalen blir underbar och hjärtana så söta, något annat trodde jag nog inte heller, må gott

2010-01-10 @ 23:02:46
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Sjalen ser ut att bli jättefin :) Du måste visa bilder sen när den är klar.



Vad kul att du gillar hjärtmönstret :D Dina hjärtan blir himla fina tycker jag.



Kram Viktoria

2010-01-11 @ 00:57:05
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Kafe

Oj vad du hinner med att göar mycket fint! Jag har massor av sockgarn som randar sig (de ser ju så läckra ut att det är svårt att motstå) som jag funderat på om jag kan använda till annat eftersom jag inte tycks ta tag i sockstickandet! Och en sån här sjal har jag länge velat ha, så kanske jag gör ett försök. Å andra sidan visade du så fina och lite roligare sockar i förra inlägget att jag blev socksugen också. Och just nu kan man inte ha för många varma härliga sockor!!!

2010-01-12 @ 07:51:22
URL: http://madebykafe.blogspot.com/
Postat av: Kafe

Du har något att hämta hos mig!

2010-01-19 @ 07:44:14
URL: http://madebykafe.blogspot.com/
Postat av: Musse

Vilka fina hjärtan du gör! Jag lyckas inte alls få dem så där snygga:-( Jag får nog ge dem en chans till...

2010-01-22 @ 18:20:10
URL: http://frokenmusse.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Vem länkar till mej?